Hej! Fråga oss gärna! 0480-292 00

Gå till kassan

Se även våra allmänna Köp- och leveransvillkor

Frakt

Efter det att beställning är gjord skickas inom ett par dagar ett leveransbesked som anger när varorna beräknas att utlevereras från vårt lager. Den leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt avsändningsdatum. Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och du får då närmare information om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Vi samarbetar med större speditörer och fraktbolag där vi tillsammans ser till att varorna kommer hem till dig.

För alla leveranser gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg för lastbil.

Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan accept av självlossning eller kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs eller att Du angivit och märkt ut en lossningsplats till chauffören. Om utmärkning saknas då speditören anländer till fastigheten kommer han att välja lämplig plats för avlastning.

I priset för din leverans ingår kostnaden för frakt och avlastning (Söder om Sundsvall och på fastlandet). Till adresser Norr om Sundsvall samt till Gotland/Visingsö tillkommer tilläggsfrakt.

För frakter och transport till andra länder än Sverige gäller andra villkor och frakttillägg. Kontakta vår kundservice för information om frakttillägg. Du kan ändå lägga din beställning nu, vill du sedan inte fullfölja din beställning efter du fått frakttillägget, så kommer vi makulera ordern och återbetala eventuella insatta belopp.

Leverans till öar

Vid leverans till öar som saknar broförbindelse levererar vi till överenskommen kajplats på fastlandet, så nära ön som möjligt.

Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi enligt den kostnad som finns på orderbekräftelsen till en fast adress på fastlandet. Kund får där se till att leveransen blir mottagen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö.

Till Gotland och Visingsö sker frakt/transport emot frakttillägg.

Utanför Sverige

Nordiska Carportar levererar och administrerar till alla nordiskaländer. Kontakta vår kundservice för information om frakttillägg.

Hemleverans

Produkterna levereras under dagtid fritt avlastat och omonterat till tomtgräns. Detta gäller så nära port eller tomtgräns dit en kranbil kan köra.

Du blir aviserad av transportföretaget innan leverans på det aviseringsnummer du anger vid köpet. Transportföretaget lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar under för- eller eftermiddagen och det kräver att en mottagare kvitterar godset alt. godkänner avlastning på en av kunden väl utmärkt plats. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa mindre områden i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.

Leverans till utlämningsställe

Vissa mindre produkter levereras till ett utlämningsställe i närheten av din utvalda leveransadress. Du får ett SMS eller en brevavisering när varan är framme och går att hämta ut hos ombudet. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Dock måste varan hämtas inom normalt 14 dagar, mer information får du i och med leveransen till utlämningsstället. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det är legitimationskontroll vid uthämtning av varan.

Tunga produkter på pall & fraktkänsliga produkter

Vissa produkter går inte att lossa med handtruck eller säckakärra, utan kräver kran vid avlastning. Exempel på sådana produkter kan vara t.ex. takpannor, marksten och fönster eller andra stora tunga produkter på pall. Nordiska Carportar förbehåller sig rätten att vid dessa tillfällen när kunden inte förberett markyta för produkterna, där lossningen kan ske till med kranen, välja lannan ämplig plats för avlastning.

Är ni osäkra var vänlig kontakta vår kundservice, genom att klicka här.

Ändring av leveransadress

När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att innan order genomförs och godkänns, se till att leveransadressen är helt korrekt.

Ej mottagen order

Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut. Du debiteras returkostnad för respektive produktgrupp för outlöst paket som gått i retur.

Returer

Transportören tar EJ med sig ev. returer, emballage eller skadat gods.

Leveransförseningar

Vid leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa. Orsaker till leveransförseningar är till exempel när en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till Nordiska Carportar. Skulle en leveransförsening mot förmodan uppstå har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

OBS! Detta gäller ej produkter som ej är lagerförda och som produceras efter kundens beställning, ex; Carport, Garage, Atterfall

Nordiska Carportar kompenserar ej för aviserade leveransförseningar. Boka inte hantverkare innan ni mottagit och kontrollerat varan.

Nordiska Carportar friskriver sig från alla krav gällande ersättning till kunden i relation av leveransförseningar.

Transportrisk

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Nordiska Carportarma för. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, måste du genast på plats anmäla detta till chauffören från fraktbolaget innan hen åker därifrån genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till vår kundtjänst så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Skadan ska anmälas till oss inom sju (7) arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du emballerar av och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts. Fotografera först hela produkten med emballage på och skadan på emballage synlig. Om produkten också är skadad, fotografera även hela produkten med skadan synlig, samt närbild på skadan.

Om skada har uppstått så får du inte använda produkten utan du ska omgående kontakta vår kundservice, genom att klicka här. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan skall kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning ersätts produkten eller utbetalas ersättning.

För företag gäller leveransvillkor Incoterms DAP

Delad order

Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Detta sker speciellt då ordern innehåller varor från flera tillverkare. Vid frågor om delad leverans var vänlig och kontakta vår kundservice, genom att klicka här.

Leveranstid

Ett leveransbesked skickas normalt till er e-postadress inom två (2) arbetsdagar från det att ni har lagt er beställning. På leveransbeskedet anger vi när varorna beräknas att levereras från vår leverantör. Om ni mot förmodan ej har mottagit ett leveransbesked inom denna tid ber vi er att kontakta vår kundservice, genom att klicka här.

Leveranstiden kan variera beroende på säsong och val av vara. De produkter som ej är lagerförda måste beställas från fabrik alternativt tillverkas och dessa produkter har oftast en längre leveranstid som i vissa fall ligger på upp till ca 3-6 veckor. I de fall leveranstiden som anges på ditt leveransbesked inte motsvarar dina förväntningar har du givetvis rätt att ändra, alternativt annullera din beställning. Kontakta vår kundservice senast två (2) dagar efter du lagt din beställning om du önskar ändra din order.

OBS! En icke lagerförd vara "beställningsvara" som har börjat produceras enligt er beställning kan inte ändras och går därmed ej att annullera.

Fri frakt och avlastning söder om Sundsvall

Normalt 4-6 veckors leveranstid

Hög kvalitet till lågt pris

Allt kan skräddarsys, be om en offert!